5 ICT tips voor docenten

Dit artikel biedt vijf praktische ICT tips voor docenten in het onderwijs.

De tips in kwestie gaan over het gebruik van Office 365. Deze kunnen geraadpleegd worden via de bovenstaande video-instructie, de onderstaande afbeeldingen (dia-voorstelling) en/of via de beknopte uitgeschreven instructies. Voor ieder wat wils dus!

Tip Applicatie Omschrijving  Toelichting
1 Outlook E-mails automatisch verplaatsen Inkomende e-mails kunnen voorwaardelijk geautomatiseerd verplaatst worden...
2 Word Liggende pagina invoegen Past informatie niet op een staande pagina? Voeg dan een liggende pagina in!
3 Excel Informatie uit ander bestand Zoek informatie m.b.v. snel aanvullen en verticaal zoeken!
4 Teams Snelkoppeling naar document Klaar met het telkens doorworstelen van menustructuren?
5 Bookings Maak een reserverings-pagina Ideale oplossing voor het inplannen van (online) afspraken!










Met behulp van Outlook regels kan het verplaatsen (archiveren) van inkomende e-mails geautomatiseerd worden. Zo kan als criteria een specifieke afzender worden opgegeven, een gedeelte van een onderwerp, etc.

In het onderstaande voorbeeld worden e-mails afkomstig van [Microsoft 365 Message center] automatisch verplaatst naar de map [Belangrijk].

  1. Klik met de rechtermuisknop op de gewenste e-mail;
  2. Kies voor geavanceerde opties > regel maken;
  3. Selecteer de gewenste map of maak een nieuwe aan;
  4. Geef desgewenst aan om de regel gelijk uit te voeren;
  5. Merk op dat alle betreffende e-mails zijn verplaatst.

NB: regels kunnen ten alle tijden gewijzigd of verwijderd worden via menu instellingen gevolgd door de optie regels.