Outlook bijlagen automatisch opslaan

In dit artikel wordt beschreven hoe automatisch bijlagen uit inkomende emails (Outlook) opgeslagen kunnen worden. In deze cases wordt de bijlage opgeslagen in OneDrive m.b.v. Power Automate.

OneDrive (werk/school)

Maak een map waarin de bestanden opslagen kunnen worden.

Power Automate

  • Maak een geautomatiseerde cloudstroom;
  • Geef een naam op, bijvoorbeeld Email met bijlagen;
  • Zoek en selecteer de trigger Wanneer er een nieuwe email binnenkomt...;
  • Druk op [Maken];
  • Kies voor alles weergeven om Ja te selecteren bij Bijlage toevoegen;
  • Druk op het [+]-je onder de stroom om actie toe te voegen;
  • Zoek naar toepassen op elk en druk op de knop [In app];
  • Selecteer bijlagen via het icoon met een bliksem;
  • Druk op het [+]-je om de actie te specificeren ;
  • Zoek naar OneDrive en kies voor [Bestand maken];
  • Maak verbinding met het gewenste OneDrive Account;
  • Geef de benodigde parameters op via het icoon met een bliksem;
    • Mappad
    • Bestandsnaam
    • Bestandsinhoud
  • Sla de stroom op en test deze.