Outlook bestaat uit een aantal formulieren. Een mooi voorbeeld is het formulier van de contactpersonen.
Het gebruik van contactpersonen in Outlook is een krachtig en efficiënt middel. Op één centrale plek kunnen bijvoorbeeld alle klantgegevens opgeslagen worden in vooraf en/of eigen gedefinieerde velden. Op deze manier is het overbodig om een Access database te bouwen of het wiel opnieuw uit te vinden met behulp van overbodige Excel-lijsten.
In dit artikel wordt beschreven hoe het formulier van de contactpersonen kan worden uitgebreid met het BSN-nummer. Daarnaast komt aan de orde hoe dit nieuwe veld gebruikt kan worden voor het samenvoegen met een Word-document.
Laat [Outlook-mappen] staan bij het opgeven van de naam in het veld [Zoeken in]. Dit zorgt ervoor dat het nieuwe formulier wordt gekoppeld aan het e-mailadres. Op deze manier kan het formulier ook op andere computers worden gebruikt.
Merk op dat dit nieuwe formulier alleen geldt voor nieuwe contactpersonen. Om het nieuwe formulier ook van kracht te laten gaan met terugwerkende kracht dient een VBA-script te worden uitgevoerd zoals beschreven in dit artikel.