NS abonnement checker

FAQ

Hoe werkt het precies? Zoals aangegeven in de video instructies dient u eerst de toepassing te downloaden en te installeren. Daarna gaat u naar mijn NS om uw reistransacties te downloaden. Tot slot gaat u deze reistransacties importeren en kunt u zien of en hoeveel u bespaard heeft.
Wat heb ik nodig? U heeft een Windows computer nodig met daarop Excel geïnstalleerd vanaf versie 2007. U heeft een account nodig voor mijn NS en u moet weten hoeveel uw abonnement heeft gekost.
Werkt het ook op de Apple? Afhankelijk van de populariteit zal de toepassing in de toekomst ook voor de Apple ontwikkeld worden.
Waarom heb ik een productsleutel nodig? In de toekomst kan deze toepassing als betaalde app worden aangeboden. Vooralsnog zal deze toepassing - voor onbepaalde tijd - gratis worden aangeboden. Heeft u eenmaal een productsleutel aangeschaft dan hoeft u dat in de toekomst niet meer te doen.
Wat maakt deze toepassing zo speciaal? Per reistransactie wordt het volledige tarief berekend. Deze tarieven staan niet in de het downloadbestand met reistransacties van de NS. Op deze manier kan t.o.v. het bedrag dat is afgeschreven worden bepaald hoeveel er bespaard is en hoeveel procent dat is.
Naast de besparingen staan een aantal opmerkingen in het rood, wat betekent dit? Een opmerking heeft uw aandacht nodig. De opmerkingen kunnen gefilterd worden en bestaan uit:

  • Check in of check out datum ontbreekt
    Controleer op de website of u daadwerkelijk bent vergeten in of uit te checken. U kunt dan hier restitutie aanvragen.
  • Vreemd percentage
    U krijgt korting tussen de 20% en 40%. Mocht dit percentage aanzienlijk afwijken dan krijgt u deze opmerking. Controleer op de website wat er aan de hand is.
Op welke brongegevens is de toepassing gebaseerd?

De eerste 2 lijsten komen van de NS zelf. De laatste 2 lijsten komen van de website https://www.rijdendetreinen.nl/ en zijn derhalve niet door de NS geverifieerd.

Hoe weet ik zeker dat de informatie juist is?

Deze toepassing berekend het volledige tarief a.d.h.v van de bovenstaande brongegevens. Eventuele fouten zullen zich dus beperken tot de kolom [volledig]. U kunt zelf steekproefsgewijs deze kolom controleren op juistheid via de reisplanner van de NS.

Houd ook rekening met eventuele opmerkingen in het overzicht.

Waar kan ik ondersteuningen krijgen? Wanneer u op de knop [Importeren] heeft gedrukt kunt u kiezen voor de optie [Verstuur reishistorie en overzicht naar ontwikkelaar voor feedback]. Na het importeren zullen het overzicht en de reistransacties als bijlage automatisch per e-mail worden verstuurd. U krijgt ook nog een venster om eventuele opmerkingen te maken. U kunt ook uw opmerking sturen naar ns@pascalterheege.nl.